Rabu, 22 Jun 2011

Suatu Ketika....

Ting..ting....ting....loceng tamat sesi pagi persekolahku.....Seperti biasa aku dan kawanku dengan pantas bangun untuk balik....."Berdiri semua...Terima kasih cikgu."Aku dan Nurul terus keluar tanpa menghiraukan cikgu yang masih terpacak di depan kelas."Watie lepas ni terus balik ke?kata Nurul kepadaku...."Ya lah...kau nak kemana lagi?Jawapku dengan pantas...
Tiba-tiba muncul seorang lelaki disebelahku..."Hai Watie...nak balik ke?"Aku terhenti....A...a...........aaaaaaaaa.. ya..."Kenapa ni?Kata lelaki itu....Macam mn kau tau nama aku?"Emmm....aku Mathew dari kelas 5D..."ooooo....Ok.Aku jalan dulu lah...k bye....
"Sapa tu Watie kata Nurul" Ntah...katanya Mathew dari kelas 5D...Kau kenal ke?"Boleh tahan gak kan....emmmm...Tiba sahaja kami di stesen bas abangku sudah terpacak menungguku..."Kenapa lama sangat baru keluar?Kata abangku..."Aku diam tanpa mengatakan apa-apa."Cepat lah..abang nak kerja lagi ni.."Tiap hari abang lah yang akan menghantar dan menjemput ku dari sekolah....Ok...Bang,kalau adik ikut Nurul naik bas balik dari sekolah boleh ke?Tak lah abang terkejar-kejar nak g kerja...Abang terdiam dan menoleh kearah ku....Dalam hatiku,Tuhan sahaja yang tahu...Aku tau abang jenis macam mana...."Maksud adik,adik nak balik naik bas tiap hari?" Emmmmm.....ye bang...adik kesian tengok abang terpaksa terkejar-kejar nak g pejabat..."Nanti lah kita bincang lagi hal ni....kata abang kepadaku dengan mukanya yang serius....Sampai sahaja kami dirumah,aku terus masuk kerumah....Abang terus ke pejabat....
Sampai sahaja aku kebilik ku,aku terus mandi dan siap sahaja,aku turun kebawah.Aku terasa lapar dan terus kedapur mencari apa yang patut....Tiba-tiba.....Kring...kring....kring....Ala,masa ni gak telefon ni nak berbunyi....Hallo....."Hallo....boleh cakap dengan Watie?" Ye saya bercakap...."Hai Watie,ingat saya tak?"Sape?"Saya Mathew la.....ingat lagi tak?" Ooooo...tapi macam mana awak tau no telefon ni?"Maaf la Watie,saya minta kat Nurul"...Emmmmmmmm....tak pe..tapi jangan selalu call.Saya takut abang saya marah.."Ok lah kalau awak dah bagitau.....Jadi saya tau....Awak tengah wat ape?" Baru nak makan....."K lah,kita jumpa esok k."Bye....(bersambung.....nantikan kisah seterusnya....  :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan